Pegas Hoinar

Pegas Hoinar este prima noastră bicicletă de trekking. Am dorit să pătrundem în acest domeniu din dorinţa de a întări un slogan şi tot odată o credinţă de a noastră: transformarea oricărui drum într-o călătorie, indiferent de destinaţia sau scopul său.

Vrem să arătăm că trekking-ul în mediu urban şi extraurban pot avea un numitor comun.

O călătorie, aşa cum este ea în accepţiunea generalăa termenului, este o distanţă pe care o parcurgi până la un loc îndepărtat.

Dar cum transformi un drum, fie el şi până la serviciu sau către o destinaţie dragă, într-o călătorie definită în sens metaforic?

Monotonia sau rutina sunt aspecte pe care am dorit să le îndepărtăm definitiv atunci când ne-am gândit să construim o astfel de bicicletă.

Pentru o testare elocventă am dus Pegas Hoinar pe drumurile Văii Doftanei, la 90km de Bucureşti şi 12km de Câmpina, mai precis în jurul Lacului Paltinu.

Varietatea de pante, lacul cu apă turcoaz sau temperatura sunt elemente care converg pentru o verificare în toată regula.

Am testat atât modelul pentru bărbaţi cât şi cel unisex, fiindcă Pegas Hoinar are două tipuri de cadre.

Cele două modele sunt identice în echipare şi specificaţii cu singură diferenţa fiind cea dimensiunii cadrului şi a geometriei top tube-ului: modelul de bărbaţi vine cu un cadru de 19" în dimensiune şi cu top tube înălţat, iar cel unisex vine cu un cadru de 18" şi top tube curbat şi apropiat de down-tube.

 

Suntem de părere că pedigree-ul unei biciclete se formează pe baza testării şi dezvoltării pe teren.

Drumurile cu profil sinusodal din jurul lacului au fost terenul pe care ne-am desfăşurat pentru a vedea cum se comportă Pegas Hoinar când îl pui la treabă.

Povestea Hoinarului începe cu roţile sale de 27.5". Acestea sunt formate din jante de aluminiu duble 700C de 25 mm lăţime, înălţime 19,5 mm, cu 32 găuri şi montură pentru disc.

Butucii sunt construiţi tot din aluminiu, cu ax M9 x 100 mm şi prevăzuţi cu QR.

S-a optat pentru rulmenţi capsaţi în locul tradiţionalului sistem cu conuri şi bile. Acest lucru asigură o alunecare lină a roţii în jurul axului.

Sigilarea prin capsare face ca accesul apei sau al prafului la rulmenţi să fie mult mai greu în comparaţie cu conurile cu bile.

De asemenea, acţiunile de mentenanţă sunt reduse şi factorul de fiabilitate al butucului este mărit.

Sistemul de cuvete de 1 1/8", furca fixă cu braţe tapered şi geometria Pegas Urban/Trekking a cadrului oferă stabilitate susţinută pe distanţe lungi şi rigiditate adecvată.

Drumul din locaţia pe care am ales-o este departe de a fi unul perfect şi, ca un paradox, a fost ideal pentru scopurile noastre de testare.

Crăpăturile din asfalt, peticele care creează diferenţe de nivel de peste câţiva centimetri şi profilul drumului au fost detalii numai bune de verificare a unui trekking.

Stabilitatea, elasticitatea şi conduita generală a bicicletei au fost excelente.

Răspunsul bicicletei pe drum este peste aşteptări, astfel că surprizele neplăcute care pot apărea în abordarea curbelor lungi şi cu unghi foarte mic nu au existat.

Construcţia din aluminiu 6061 a cadrului prezintă o siguranţă în deplasare.

Este vorba de acea siguranţă pe care ţi-o dă un astfel de cadru.

Poziţia pe bicicletăeste una foarte bună, nu solicită spatele şi păstrează în limite acceptabile aspectul aerodinamic.

Greutatea totală a bicicletei este scăzutăşi datorită acestui cadru.

De altfel, în faza de construcţie a Pegas Hoinar, s-a avut în vedere manevrabilitatea optimăşi răspunsul ei la manevre bruşte de schimbare a direcţiei.

Tocmai de aceea cadrul trebuie să răspundă cât mai bine la aceastăprovocare.

Shimano Altus este sistemul de schimbare a vitezelor. Am preferat un drivetrain simplu, format dintr-o casetă Shimano HG-20, cu 8 viteze, de tipul 11-32T şi un angenaj cu o singură foaie din aluminiu cu 40 de dinţi.

Maneta schimbătorului este Shimano Altus M-310, pentru 8 viteze, tip rapid fire. Această alegere a sistemului de viteze a fost făcută dintr-o nevoie practicăşi a urmat sintagma "less is more".

Pentru un control desăvârşit, Pegas Hoinar vine cu frâne mecanice pe discuri de 160mm.

Nu lipsesc portbagajele solide de pe faţă sau spate şi nici apărătorile pentru roţi.

Portbagajele, prin anatomia lor, oferă o multitudine de variante de a ancora diverse tipuri de genţi pentru bicicletă.